2012.03.02.
12:12

Írta: randomway

Egyetmond Egres

Már közelgett az este, a délutáni szénaillatot elcipelte a fáradt lábú szellő. Mindenféle vad állatok lopódzó bundaszaga maradt helyette. Egyre beljebb az erdőben settenkedve előbújt az éji sötétség. Az egresek érdeklődve csüngtek a fákról, nagy vörös pírral az arcukon. Némelyikük egészen közel hajolt a kóbor barihoz. Bezzeg Bori csak mosolygott rájuk.

-          Nincs mit félni – gondolta egészen vidáman a kis huncut birka.

-          Nem jó itt egy magányos báránynak ilyenkor, – suttogta egy éretlen egres – nem báránynak való hely ez.

-          Ki vagy te? – kérdezte Bori.

-          Egyetmond Egres a becsületes nevem, én vagyok a legbölcsebb gyümölcs az erdőben.

Bori körülnézett, egy picit toporgott is, gondolkodott is. A másik fán ücsörgő, vörös, duzzadó bogyókat bámulva nagyokat sóhajtozott, majd visszafordult Egyszervolt Egreshez:

-          Bölcsebb vagy az érett egreseknél is?

-          Én minden bizonnyal a legokosabb gyümölcs vagyok az erdőben. – ismételte kissé meglepődve Egyetmond.

-          Nahát! Milyen szerencsém van! – kiáltott fel a fekete bari – Biztosan meg tudod nekem mondani, merre találom a kiutat ebből a nagy rengetegből.

Az egres gyanakodva nézett körül, jól szemügyre vette körben összegyűlt pirospozsgás társait, majd annyit mondott:

-          Persze, hogy meg tudom mondani. Én vagyok a legbölcsebb gyümölcs az erdőben.

-          Elárulod nekem?

-          Elárulhatom – idegesen felhorkant, ismét körbenézett Egyetmond, majd lassan és kissé bizonytalanul folytatta – elárulhatom persze. Én vagyok itt a legbölcsebb.

Nagy csönd támadt. Zavartan nézett egymásra az összegyűlt közönség, az éretlen egres és a kis tudálékos bajkeverő, Bori. Így álltak volna ott talán reggelig is, ha nem törte volna meg a hallgatást Bezzeg Bori gyomra korgása.  

-          Ha arra megyek, amerről jöttem, talán visszatalálok a mezőre, igaz? – kérdezte óvatosan, hogy az egrest meg ne sértse, de mégiscsak jussanak valamire a gondolkodásban.

-          Hát persze! Hiszen én is épp ezt javasoltam. – lélegzett fel Egyetmond megkönnyebbülten.

Mire ezzel végeztek, már kutyaugatástól zengett az erdő. Bori nem is gondolkodott sokat, megköszönte szépen az útmutatást, elköszönt az okos egrestől és futott, amerre látott.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesemara.blog.hu/api/trackback/id/tr574284283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása